16 cze 2016

49



49 - Rynek w Kfiatach - # # #  
W trakcie moich peregrynacji po kraju natknąłem się na taką tabliczkę miejscowości:
Zaciekawiony zboczyłem z drogi i pojechałem obejrzeć to dziwne miasto. Od razu zaskoczyła mnie ogromna ilość kfiatów na kfietnikach oraz spora ilość K-Fiatów na ulicach. W mig pojąłem skąd taka tabliczka miejscowości.
Nie będę się dziś rozwodził o szczegółach mej bytności, opowiem tylko o konkursie.
Mianowicie w mieście jest rynek o idealnie okrągłym kształcie. Dosyć mizernie się prezentuje, więc mieszkańcy uradzili pięknie go wybrukować i zazielenić. Ogłosili konkurs, wpłynęły prace, wybrano najładniejszy projekt. Oto on, wyraźnie odwołuje się do kfietnego charakteru miasta.


Rynek będzie wybrukowany dwukolorowo, ornament powstał z jednakowych okręgów na bazie sześciokąta foremnego, a w środku powstanie okrągły kfietnik, może nawet z fontanną. Wyliczenie średnicy tego przyszłościowego kfietnika  przysporzyło autorowi projektu nieco trudności a było potrzebne do kalkulacji kosztów, więc mu pomogłem. Ze zwykłej sympatii.

I to jest przedmiotem niniejszej zagadki: proszę obliczyć średnicę d środkowego klombu wiedząc że plac ma średnicę D=60 m. Wynik można podać w liczbach ogólnych [d=f(D)] lub w metrach.

Rozwiązał: benasek, gra, kocieoczko, Bingola, roqq

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz