1 kwi 2020

G 510

Bardzo ciekaw jestem czy znajdzie się choć jeden miłośnik geometrii (czyli matematyki) który pochyli się nad tym zadaniem. A może nawet rozwiązanie ktoś nadeśle. Albo zechce na ten temat podyskutować, wymienić pomysły.

510 - Kwadrat-trójkąt  - # # # #
Rzecz jest prosta. Mamy kwadratową kartkę papieru ABCD. Kartkę tę zagięto tak, że narożnik D znalazł się w środku boku AB. W ten sposób powstał mały trójkąt (niebieski) o powierzchni S, wychodzący poza obrys kwadratu. Przyjmując że bok kwadratu równy jest 1 (albo ogólnie a), należy obliczyć pole owego trójkąta S.


Pewnie zastanawiacie się dlaczego dziś a nie jutro? Albo inaczej, bo z Waszego punktu widzenia to jest tak: dlaczego wczoraj a nie dziś?
No cóż, pierwszy powód to ta piękna data. Drugi: to nietypowe zadanie pasujące do tej daty. No i wreszcie: znudziła mi się sztampa. Chodzą mi jakieś dziwne myśli po głowie, większe i mniejsze. Nie wiem jak długo mnie będą trzymały.
Nie wiem co będzie dalej, w bliższej i dalszej przyszłości. Niemcy mówią kommt Zeit kommt Rat. I na tym dziś poprzestanę.

A ja nie tracę nadziei że jeszcze ktoś się tym zadaniem zajmie.

Rozwiązali: benasek


3 komentarze:

  1. No pięknie kolego ... To się żeśmy zmówili co do daty :)
    Zabieram się do zadania w ciemno, jeszcze nie czytałem. Byleby mi za chwilę mina nie zrzedła ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to kiedyś wyliczyłem ale przyznam się, że wcale moich obliczeń nie jestem pewien. Stwierdzam że ja już za matematykę nie powinienem się brać.
    Ciekaw jestem jak ocenisz moje rozwiązanie Twojego zadania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozwiązanie wysłałem, będziesz miał co robić analizując te moje krok po kroku ... Zadanie bardzo fajne. Już wiem, czym będę zamęczał ludzi na różnych spotkaniach i gasił co niektórych wszystkowiedzących cwaniaczków.

      Usuń